Pool Innovations, Inc.

4.31 |216 Verified Ratings
Write a Review

Pool Innovations, Inc.

4.31 | 216 Verified Ratings
Write a Review

480-482-0736

14435 N. 7th Street, #105
Phoenix, AZ 85022
Share
Your use of our services is governed by our Terms & Conditions

Profile
Pool Innovations, Inc.


LET US CREATE A PARADISE IN YOUR BACKYARD

At Pool Innovations, Inc., we have over fifty years experience in the Phoenix, Arizona area in swimming pool construction and renovation. We pride ourselves on our dedication to customer satisfaction, if you're not happy, then we're not. It's that simple. We renovate residential and commercial pools of all sizes, and our goal is always the same, to provide the finest craftsmanship, quality materials, and professional service available. If you can dream it, we can build it. Give us a call for a free consultation.

Achievements

Learn how HomeAdvisor screens and approves their pros.

Service Area

  • Phoenix
  • Scottsdale
  • Glendale
  • Tempe
  • Peoria
  • Chandler
  • Mesa
  • Gilbert
  • Surprise
  • Sun City
  • Goodyear
  • Litchfield Park
  • Buckeye
  • Cave Creek
  • Paradise Valley
  • Sun City West
  • See All >

Services Offered

Swimming Pools
  • Swimming Pool Remodel

Areas of Expertise

  • Swimming Pool - Remodel
  • Swimming Pool Heaters - Install or Replace
  • Swimming Pool: Concrete - Build or Install

Product Brands Used

  • Hayward
  • Intermatic
  • Jandy
  • Pentair
  • Raypack
  • Sta-Rite
  • Pebbletec & Pebblesheen, Stonescapes

Quick Facts

Business Hours
(Please call to confirm)
  • Free Estimates

Credentials

In Business Since: 2006
Memberships & Affiliations
  • Aquatech
  • Association of Pool and Spa Professionals
  • Care Craft
  • Independent Pool and Spa Association
  • Independent Pool and Spa Service Association (IPSSA)
  • Master Pools Guild
  • National Spa and Pool Institute (NSPI)
  • National Swimming Pool Foundation (NSPF)
State Licensing
Trade: K-A-6 Dual Swimming Pool Contractor (Including Solar)
License #: 238508
Expiration: 10-31-2023
Screening
HomeAdvisor Screened. View Details

HomeAdvisor allows Service Professionals to post information about themselves and their business on their profile. HomeAdvisor does not review or verify the information or representations set forth in those profiles, as they are self-reported by the Service Professional.

HomeAdvisor verifies state-level licensing where applicable - note: some states require local or county level licensing and you should verify whether or not your pro is properly licensed.

To find more licensing information for your state, visit our Licensing Requirements page.
 
HomeAdvisor: The nation's largest network of screened and rated pros.

Ratings & Reviews
Pool Innovations, Inc.

Real feedback from real homeowners.
Learn more about this pro by reading the ratings and reviews below.
Write a Review
Showing 1-10 of 216
  Page 1 of 22
Sort by newest   Date ▼   Rating  
4.5   |  
Review by in Peoria, AZ
They did a great job on my 40 year old pool it looks brand new. With cool decking resealed and tile and the resurfaces. They also replaced my skimmer. Very happy with look of the pool.
Was this review helpful?  
5.0   |  
Review by in Phoenix, AZ
We couldn't have asked for anymore, Pool Innovations gave us the Best price, met all their commitments (appointments/communication) and best of all, did an Excellent Job on our Pool Resurfacing. We highly recommend them, and both my wife and I send Our personal thanks to Carmine & Maria for making our holiday season even Brighter : >
Response by Pool Innovations, Inc.: Thanks so much for the kind review. Hope you have a very merry holiday! ?
Was this review helpful?  
5.0   |  
Review by in Anthem, AZ
They did everything they quoted on time. Cleaned up well. The pool looked great when they finished.
Was this review helpful?  
5.0   |  
Review by in Peoria, AZ
Great communication with Carmine our salesman and Maria in the office. They kept us up to date on every step. The guys that came to the house were great as well. They all were very good at what they do and kept the area very clean for when they left. I am thrilled with the way the pool came out. I would definitely recommend pool innovations, great communication, quality workmanship and the best price of any company we talked to. Thank you for bringing our pool back to life.
Was this review helpful?  
5.0   |  
Review by in Glendale, AZ
The price was half of what the other bids that I compared them with and they did an excellent job.
Was this review helpful?  
3.0   |  
Review by in Phoenix Arizona, AZ
Need more time to get a good feel
Was this review helpful?  
5.0   |  
Review by in Payson, AZ
Beautiful job re-plastering my pool and new pump install. Job completed in timely manner considering the backlog of materials. Very satisfied.
Was this review helpful?  
5.0   |  
Review by in Scottsdale, AZ
Very professional and great work, crews were very good. Will recommend to others. Thank you so much for the service!!!!!!!!
Was this review helpful?  
3.5   |  
Review by in Phoenix, AZ
I signed the contract to have my pool remodeled on 5/2021 with the understanding they would start the job in September. The chipout process started on time, but I had had a couple of questions that have not been answered. Carmine sees volatile. Screams and yells at me for wanting to know how long the job will take. The person who contacted me a few days back asking for the $4000.00 down payment was rude and also felt she could yell at me over the phone. I had to remind her I am a customer that is paying for a service and deserve to be treated with professionalism. She did apologize but I have the feeling no one is supervising this company or its employees. So far it has been a very concerning experience. Carmine does not initiate contact unless I do. I want to believe things will work out at the end but by reading the most recent posts I fear I will not get the good customer service I deserver. I will be updating my review as they continue working on my pool. ***UPDATE 11-02-2021*** Soon after my first review was posted Steven came to my home to personally handle my concerns. He was courteous in explaining details to my husband and to me about the job to be done on our pool. He also gave us an estimate of the time it will take to finish the job. Everything was right on schedule after that. Sub contractors showed up when they said they would and did their job without problems. The person adding the chemicals to the pool came over on 10-21. The pool looked very nice for a few days but yesterday we noticed what looked like pebble discoloration to us. I texted Steven yesterday about it. He texted me soon after saying I needed to contact Maria at their office and that she will schedule the Applicator to come out and inspect the pool. I called earlier today but there was no answer so I left a message with Maria at their answering service. I hope to hear from them soon. About Mr. Carmine's post I just want to clarify he wrote in my contract that 27 feet of rolled bonbeam was to be removed. When the people they subcontracted with removed it Mr. Carmine was on the phone with me highly upset blaming me for it and letting me know I will have to pay about $2700 more to repair it. When Steven came to my home I shared this with him he assured me I would not have to pay anything for that and clarified even though my contract had asked for removal the subcontractors should have known to chip it out and not remove it. That is when I said call Innovations to take it up with the subcontractors not with me. Most of what Mr. Carmine posted is misleading and some points are utterly untrue but I will not bother to go over everything he posted. I will say this much if you are remodeling your pool and have the extra time for this type of back and forth, accusations and half truths then this is a company that might work for you. I will further review this when the inspectors follow up with me.
Response by Pool Innovations, Inc.: Dear Ana, I do not ever write back to people about their reviews but you attack me personally. let me state facts , not opinions. I had my guy go out to drain your pool on the day we agreed upon and he went out there and was not able to access. Not a problem. I resent him out to drain your pool. I told you the date that they would chip out your pool in advance. the workers showed up that day. After the pool was chipped out you called me expressing that you wanted to cancel the contract not because we did anything wrong but because you wanted to have waterfalls removed that you did not contract for. You then went behind our back and had the chipout guy go out and remove some of your rolled bond beam which we do not do. We build it up so it looks fantastic. You paid him on the side for something that is now going to cost us more to do. when I spoke with you I asked why you did this and you told me it was between me and the chipout guy. you didnt want to be involved even though you caused the issue. anyway the fact that you are saying myself and Maria screamed at you is an absolute joke. I listened to Maria on the phone with you. She asked for the payment which you owed and used a credit card that was declined. She said to you that we do not schedule until payment is made. That is on the checklist you signed. she never yelled at you, she said she was sorry if you didn't understand why we do not schedule until payment is made not for yelling at you. when you spoke to me after that I explained that you had to pay for the extra areas where you had the waterfall removed. you wanted me to come out and see the pool. i told you I would the following day. I text you back 10 minutes later with a time. I then received a call from the answering service saying I was yelling at you, which I never did . That statement in itself is so funny because I am one of the easiest going guys I know. Anyway, we had the construction manager go meet you to resolve the situation on my behalf. So overall this shows by fact how much I have spoken to you and I also told you we would be done in a month or less. All I have done is drained and chipped your pool and I have spoken to you a minimum of 6 times and numerous other texts. Trying to badmouth people online has become the norm way to often in this society. I dont mind opinions people have but there also must be fact behind it. I also do not appreciate people making comments about myself or members of our company trying to purposely say hateful remarks about the person and not the workmanship. The staff are such good hearted people. In closing I really do know you will enjoy the pool for years to come . We truly put our heart and soul in our work and it shows in the final product. Carmine
Was this review helpful?  
0.5   |  09-11-2021
Review by Elizabeth S. in Peoria, AZ
A 3 week pool remodel took 7 months to complete plus getting the AZ Register of Contractors (AZROC) involved. Our pool was empty for 4 months. There is zero accountability from the owner, Steve, and salesman, Carmine. Carmine will tell you whatever you want to hear to get your business, but he will yell at you and not answer calls/emails when things go wrong. Pool Innovations subcontracts the chip out and plaster/pebble of the pool. They give you zero timelines on when the work will be done for that and for tile/coping. There is little to no communication. If you have anything special on your pool (e.g. In floor cleaning system/pop ups, light, debris drains, spa, etc), they donâ t know how to handle that and act like itâ s your problem, not theirs. The subcontractor gives you basic pool drains and fittings. Our in floor cleaning system requires debris drains and proper down jets. Pool Innovations wanted to put standard main drains and improper fittings that would not function properly with our system set up. They donâ t care about your pool unless you get the AZROC involved for abandonment and workmanship issues. This is how we got our issues resolved once their license was in jeopardy and/or they were at risk of getting fined after being issued a written directive by the ROC investigator. We paid $1,000 out of pocket to get our pool working properly. Yes, we were reimbursed, but it was an awful experience to work with an unprofessional company like Pool Innovations. To make matters worse, the owner is quick to serve you a mechanical lien for non-payment even when their work isnt done properly. No one calls or even comes to look at your pool from Pool Innovations to even ask if you are satisfied with their work.
Was this review helpful?  
Showing 1-10 of 216
  Page 1 of 22

Seal of Approval

What is the screening process that Service Professionals go through in order to become members of the HomeAdvisor network?

  1. Verify Trade License
    HomeAdvisor checks to see if the business carries the appropriate state-level license.
  2. Verify Insurance
    As a part of our screening process, we encourage professionals to carry general liability insurance. We require coverage for hundreds of services.
  3. Verification of State Business Filings
    For business types that require a Secretary of State filing, we confirm that the business is in good standing in the state in which it is located.
  4. Criminal Records Search
    HomeAdvisor uses 3rd party data sources to conduct a criminal search for any relevant criminal activity associated with the owner/principal of the business.
  5. Sex Offender Search
    We confirm that the owner/principal is not listed on the official state Sex Offender web site in the state in which the owner/principal of the company is located.
  6. Bankruptcy Search
    We use 3rd party data sources to check the history of the principal/owner of the business for bankruptcy filings by or against them.
  7. Legal Search for Civil Judgments
    We use 3rd party data sources to check the principal/owner of the business for state level civil legal judgments entered against them.
  8. Liens Search
    We use 3rd party data sources to check the principal/owner of the business for liens placed against them.
  9. Identity Verification (SSN)
    HomeAdvisor verifies the social security number(s) of the owner/principal for identity check purposes. This check applies primarily to smaller business entities.
  10. Identity Verification (Reverse Phone Lookup)
    We conduct a reverse business phone lookup to identify records matching the phone number information provided by the business.



NOTE: Member service professional information confirmed as described above may change or expire over time; while HomeAdvisor attempts to maintain accurate and up-to-date information, and confirms changes when notified, we cannot guarantee that profile and screening information is accurate. Therefore, we recommend that before working with a service professional you verify that information presented is still current and/or acceptable to you.
Please see HomeAdvisor's Terms and Conditions for a full description of how we screen Service Professionals

**Only for U.S. service professionals

Final Step - Confirm Your Appointment:

Confirm your appointment with on , - Change


Required
Required
Required
Required
 
 
 

By clicking Confirm Appointment, you affirm you have read and agree to the HomeAdvisor Terms & Conditions, and you agree and authorize HomeAdvisor and its affiliates, and their networks of Service Professionals, to deliver marketing calls or texts using automated technology to the number you provided above regarding your project and other home services offers. Consent is not a condition of purchase.